Reménytelen. Vagy mégsem?

Reménytelen esetek megoldása.
Azt is megmentjük, amit más, vagy a márkaszerviz már nem tudott…

Reménytelen esetek javítása mindennapos nálunk

Reménytelen Ügyfelünk a JóSzaki felületén érdeklődött vállalnánk-e a javítását KRUPS konyhai robotgépének, amit már két szerviz is elutasított.
Egyik a hivatalos márkaszerviz!

Az indok mindkét esetben az volt, hogy a gép vezérlőpanel hibás.

Mivel az már nem beszerezhető a készülékhez, ezért javíthatatlannak nyilvánították.

Ügyfelünk ebbe nem nyugodott bele, mivel a készülék egy nem túl régi darab.
Szép külső és általános állapotban van, ráadásul rengeteg kiegészítővel, plusz feltétekkel is rendelkezik, és új korában egy kisebb vagyonba is került, nem szerette volna, hogy a hulladékgyűjtőbe kerüljön.

A nevünkhöz híven azt hirdetjük, hogy Mindent Megjavítunk, Ügyfelünknek mi voltunk az UTOLSÓ REMÉNY!


Nem született volna meg ez a cikk, ha ez nem így van!
Mindenkit arra bátorítunk ezúton is, hogy adjon még egy esélyt akkor is, ha azt a szakszerviz már kukára ítélte! 🙂

A kapcsolatfelvétel során különösen örültünk annak, hogy az Ügyfél részletesen, mindenre kiterjedően megírt, képekkel teli beszámolóval kért ajánlatot tőlünk.
Így mi is megfelelően fel tudtunk készülni az elénk kerülő feladatra.
Az előzetes árajánlatot is ennek megfelelően, pontosabban készíthettük el.

Tudtuk, hogy mindkét előttünk dolgozó szerviz vezérlőpanel hibát állapított meg, de nem kapható már az alkatrész.
Ám mi nagy tapasztalattal rendelkezünk ezek javításában is, így nem ijedtünk meg a feladattól! 🙂

Sok esetben a panelhibásként megállapított készülékek paneljei jó eséllyel javíthatók -bár most elspoilerezzük a történet végét-, mégsem ez volt a hiba.
A vezérlőpanel ebben a készülékben hibátlanul dolgozott.

Mi történt akkor mégis? Hogyhogy előttünk két szerviz is erre a megállapításra jutott?

Hogy mentettük meg ezek után a készüléket ALKATRÉSZ NÉLKÜL?

Olvasson tovább és kiderül 🙂

A bevizsgálás

Ügyfelünkkel felvettük a kapcsolatot, és egyeztettünk, majd ő eljuttatta futárral a robotgépet hozzánk eredeti dobozában, minden tartozékával együtt.

Megkezdődött a bevizsgálás.

Elmondás alapján a két szerviz vizsgálata után még az ügyfél egyik rokona is megpróbálta szétszedni a készüléket. Ő sem járt sikerrel. Reménytelen eset. Vagy mégsem?
A készüléket félig szétszedett állapotban találtuk a dobozban, de minden megvolt hozzá.

Lássunk neki!

A robotgép alsó talpa egyben mérlegként is funkcionál, a hozzávalókat egyből a tálba pontosan kimérve lehet hozzáadni. Az ehhez tartozó kábeleket nem tudták megfelelően összedugni, de szerencsére nem sérültek a vékony, törékeny szalagkábelek.

A hibajelenség amit az ügyfél elmondott, tapasztalható is volt a tesztüzem során.
Bekapcsolva 1 másodpercig működik, majd leáll és többé nem indítható.

Nem túl jó ez egy robotgép esetében, aminek folyamatosan kellene forognia, csak alacsonyabb, vagy magasabb sebességgel beállítástól függően.

Akkor most mi is van?

Robotgép javítási tapasztalataink alapján hasonló hibajelenséget a sebességszabályzó gomb rosszalkodása tud okozni, így ebben az esetben is ennek ellenőrzésével kezdtük. Meglepődésünkre ezzel attól eltekintve, hogy a gomb fordítva volt visszaszerelve, minden rendben volt mérésre. De hát előtünk ezt két másik szerviz is megnézte, ha ez lett volna a baj biztos cserélik, és valószínű az utolsó házilagos javítási kísérlet alkalmával került csak vissza rosszul.

Mentünk tovább.

A motor szinte még új állapotban, ez kizárva.

A vezérlőpanelt mindkét szerviz hibásnak ítélte, ennek átvizsgálása következett, de nem találtunk hibás alkatrészt rajta.
Ha nem programhibás, akkor ennek bizony működnie kellene, de a robotgép nem működik mégsem. Reménytelen eset?

Fejtörés…

Mi lehet a gond? Mégis rossz a panel? De akkor nem indulna el, ne higyjünk neki!

Köztudottan nem hagyjuk annyiban csak úgy, ha valami elsőre nem sikerül.
Keressünk tovább!

A jelenség többszöri próbára szöget ütött a fejünkbe. Ugyanis amikor elindult a motor, az átlagos robotgépnél szokásos sebességnél jóval gyorsabban forgott, majd azonnal le is állt. Ilyen jelenséget mosógépek javításánál sokszor látunk, amikor a motor fordulatszámérzékelője elromlik, és akkor teljes sebességgel megy csak a motor.

Ebben a robotgépben egy Hall-szenzoros fordulatszámérzékelő van a motoron.
Nem túl sok minden mérhető rajta, ami igen az pedig hibátlan volt.

Feltételezéseink szerint egy lehetőség maradt. Ha igazak a méréseink és az összes panel jó, akkor talán nem reménytelen eset mégsem, már csak az összekötő vezetékekben lehet a hiba.

A rejtélyes hiba megoldása

A készülék felső része hátradönthető, hogy a tál és a többi rész könnyen kivehető legyen.
Szétszereléskor furcsálltuk is, hogy ennyire szűkre vették ezeknek a vezetékeknek az elvezetését a házon belül.
Így nagyon nagy hajlító igénybevételnek van egy ponton kitéve, de mivel az összes vezetéket egy nagy közös zsugorcsőben vezették ami kívülről sértetlennek látszott, tovább is siklottunk ezen. Elsőre.

A vezetékek mérésekor viszont a motor fordulatszámérzékelőjéhez érkező 4 vezeték közül az egyiken szakadást mértünk!

Nagy izgalommal javítottuk ki a szakadást és szereltük össze újra sokadik alkalommal a gépet tesztre! Reménytelen eset, vagy sem? 🙂

A gondos, körültekintő munka meghozta gyümölcsét: A készülék bekapcsolás után az 1. fokozaton szépen komótosan elindult, és többszöri tesztelésre is hosszú ideig működött rendesen.
Nagy megelégedésünkre minden fokozaton ugyanígy szépen tette a dolgát!

NYERTÜNK!

A végső összeszerelés előtt még ellenőriztük, és meglepődtünk!

A fordulatszámérzékelő egyben a vezetékeivel kapható még a gyártótól! Annak ellenére, hogy a készüléket már nem gyártják és a főbb alkatrészei már nem kaphatók.

Mit is jelent ez?

Azt, hogy az előttünk eljáró szervizek – még a hivatalos márkaszerviz is! – be tudta volna szerezni a javításhoz szükséges alkatrészt, ha körültekintőbb a hiba megállapításakor!

Ez is a gyakorlati tapasztalatainkat támasztja alá, hogy a máshol rövid rendelkezésre álló idő alatt megvizsgált készülékek nagy százalékára csak rámondja a szerviz, hogy panelhibás.
Mivel az vagy nagyon drága, vagy -mint jelen esetben is – nem beszerezhető már, így megszabadulnak a javítástól, vagy elkérik ugyan a bevizsgálási díjat, de nem javítják meg a készüléket, akkor sem, ha azt még meg lehetne javítani.

A mai felgyorsult világunkban valahol még meg is értjük ezt, ahol sok a munka és szalagon jönnek a javítandó készülékek, könnyű elsiklani egy ilyen dolog felett.
De a tanulság ebből is az, hogy ne higyjünk el mindent elsőre akkor sem, ha ezt épp a márkaszerviz mondja!

Az örömteli telefon

Ügyfelünket boldogan tárcsáztuk ezután, és újságoltuk el a jó hírt: ALKATRÉSZ NÉLKÜL megjavítottuk a készülékét!
Természetesen a még beszerezhető kábeles érzékelő gyári cikkszámát és beszerzési forrását is Ügyfelünk rendelkezésére bocsájtottuk.

Rábíztuk, hogy amennyiben szeretne még rendelni tartalékba amíg elérhető, tegye ezt meg.

A megfelelő összeszerelés után a mérleg is újra működött, bár ennek a kijelzője az évek alatt elfáradt, pár szegmens már nem jelent meg rajta.

Erre is tudtunk volna megoldást, de Ügyfelünkkel egyeztetve erre már nem került sor. Elmondása alapján a mérleget soha nem használta rajta, nem is volt rá szüksége, így nem kérte ezt feleslegesen.

Ügyfelünk a javítás díját átutalta bankszámlánkra, a készüléket a futár másnap felvette tőlünk, és robogott is vele vissza a gazdájához.

A javítás összesen két napot vett igénybe, Ügyfelünkkel nem kellett személyesen találkoznunk.
Az ország másik feléből 1 hét alatt lezajlott minden oda-vissza szállítással együtt.

A végeredménnyel pedig mindenki elégedett volt, ismét HAPPY END lett! 🙂

Ha Önnek is van hasonló reménytelen esetnek nyilvánított készüléke, ne habozzon!

Keresse elő és hívjon minket a 06 70 302 82 12 telefonszámon, hogy Önnek is megjavítsuk!